MAZSOLÁS KALÁCSSÜTEMÉNY


Megosztás

 
Nyomtasd ki! Print Friendly and PDF




35 dkg mazsola
1 citrom leve

tészta:
45 dkg liszt
csipet só
5 dkg puha vaj
5 dkg cukor
1,5 dkg friss élesztő 1 ek langyos vízzel elkeverve
1 tojás
kb. 3 dl tej

tetejére:
1 ek vaj
1 tk fahéj
1/2 tk mézesfűszer

A mazsolát beáztatjuk a citromleves vízbe kb. 40 percre.
A lisztet és a sót egy tálba tesszük, beledaraboljuk a vajat, majd megszórjuk a cukorral.
Jól összekeverjük, majd beleöntjük az élesztőt, a tojás és a tejet és kézzel vagy fakanállal tésztát készítünk belőle.
15 percig gyúrjuk egy lisztezett deszkára téve. majd egy tálba tesszük, letakarjuk és 1 óra alatt a duplájára kelesztjük.
Kivajazunk egy 20-23 cm-es tortaformát és félretesszük.
A tésztát egy lisztezett munkafelületen átgyúrjuk, belegyúrjuk a mazsolát, majd az előkésztett formába tesszük.
Letakarjuk és 30 percig kelesztjük.
Előmelegített 200 fokos sütőben 50 perc alatt megsütjük.
Közben a vajat habosra keverjük fűszerekkel.
A kisült tésztát a sütőből kivéve azonnal megkenjük a fűszeres vajjal.

Latsia:
- isteni finoooom, én még ilyen finom mazsolásat nem ettem!
- nem volt friss élesztőm, így 2 tk instant élesztőt használtam
- a citromlevet kihagytam, és a tésztát a kenyérsütőgéppel dagasztattam, majd kelesztettem 1 órát és a mazsolával még 1/2 órát
- 40 perc alaltt sült meg

Ha neked is tetszett a recept, oszd meg másokkal! Köszönjük!


Forrás és még több receptek:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Megosztás




 







http://ezatutirecept.blogspot.com/2015/02/bolyi-turos-lepeny-nagyon-szeretjuk.html